Senior redovisningsekonom till expansivt globalt bolag (TILLSATT) (TILLSATT)

Vindex söker nu en senior redovisningsekonom till en hyrrekrytering hos vår kund. Du kommer till en början att arbeta som konsult via Vindex för att sedan gå över som fast anställd hos kunden, förutsatt gott samarbete. Som redovisningsekonom ansvarar du självständigt för bokföring i koncernens moderbolag samt stöd för redovisningen i dotterbolagen.

Placering: centrala Stockholm

Rollbeskrivning Senior redovisningsekonom till expansivt globalt bolag

  • Självgående hantera uppgifter inom redovisningsfunktionen
  • Bokföra transaktioner
  • Periodisering
  • Skatterapportering
  • Upprätta finansiella rapporter
  • Automatisering av existerande processer
  • Förekommande ad-hoc uppgifter

Kvalifikationer för rollen som Senior redovisningsekonom till expansivt globalt bolag

  • Högskoleutbildning inom ekonomi
  • Flerårig arbetslivserfarenhet av redovisning
  • Ansvarstagande, självgående och noggrann
  • Erfarenhet av bokslutsarbete
  • God MS Excel användare
  • Flytande i engelska och svenska

Vid intresse, skicka gärna ditt CV i word-format till oss på Vindex och ange ref CLRE1769. Tveka inte att kontakta ansvarig rekryterare Christoffer Löfgren vid fler frågor kring rollen.

Vad vi erbjuder

Under din anställning som konsult hos Vindex får du alltid fast månadslön och omfattas av både olycksfallsförsäkring och livförsäkring.

Rekrytering redovisningsekonom Stockholm

Varje vecka rekryteras redovisningsekonomer i Stockholm av oss på Vindex. Vi är en rekryteringsbyrå som arbetar med interimslösningar och rekrytering nischat endast mot ekonomiavdelningen. Vi är specialister på tillsättningar av konsulter och kandidater inom ekonomifunktionen. Detta innebär att vi tillsätter CFO:er, ekonomichefer, controllerchefer, Business Controllers, redovisningschefer, koncernredovisningsekonomer, redovisningsekonomer samt lönespecialister. Är du intresserad av fler uppdrag/tjänster som redovisningsekonom? Kika gärna under fliken Lediga uppdrag och jobb.