Redovisningsekonom till bolag i city (TILLSATT)

För ett interimsuppdrag till bolag i centrala Stockholm sökes nu en redovisningsekonom

Till vår kund söker nu Vindex en redovisningsekonom för ett konsultuppdrag. Uppdraget beräknas pågå 6 månader initialt och för rätt person finns det stora möjligheter för både förlängning och på sikt överrekrytering. Rollen är bred till dess natur och innefattar arbete med hela kedjan av redovisningen.

Placering: Centrala Stockholm

Huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Löpande bokföring
  • In- och utbetalningar
  • Bokslut på månads- och årsbasis
  • Delaktig i upprättande av årsredovisningar
  • Balansavstämningar
  • Moms- och skattedeklarationer
  • Periodiseringar

Vi söker dig som har hunnit arbeta som redovisningsekonom i ett par år och hunnit samla kompetens inom hela processen. Som person är du strukturerad, analytisk och noggrann. Vidare är du en person som gillar att ta egna initiativ och självständigt organisera arbetet samtidigt som du är nyfiken och har en vilja att utveckla dig själv. För att vara aktuell för detta uppdrag som redovisningsekonom bör du uppfylla följande krav:

Kvalifikationer

  • YH-utbildning i redovisning alt. universitetsexamen
  • God kompetens av hela kedjan av redovisning
  • Minst 2-3 års erfarenhet från arbete i rollen som redovisningsekonom
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska

Vid intresse, sänd gärna omgående din CV i word-format till oss på Vindex. Om du har fler funderingar kring rollen, tveka inte att kontakta Kajsa Dahlberg

Vindex är en rekryteringsbyrå som arbetar med interimslösningar och rekrytering nischat endast mot ekonomiavdelningen. Vi är specialister på tillsättningar av konsulter och kandidater inom ekonomifunktionen. Detta innebär att vi tillsätter CFO:er, ekonomichefer, controllerchefer, Business Controllers, redovisningschefer, koncernredovisningsekonomer, redovisningsekonomer samt lönespecialister. Är du intresserad av fler uppdrag/tjänster som redovisningsekonom? Kika gärna under fliken Lediga uppdrag och jobb.