Vindex söker nu en redovisningsekonom till en hyrrekrytering hos vår kund. Du kommer till en början att arbeta som konsult via Vindex för att sedan gå över som fast anställd hos kunden, förutsatt gott samarbete. Företaget karaktäriseras av en start-up känsla och rollen kommer innefatta alltifrån löpande bokföring till att svara på kunders frågor och utveckla rutiner och processer.
Placering: centrala Stockholm
Rollbeskrivning Ordentlig och självständig redovisningsekonom
- Reskontra
- Löpande bokföring
- Semesterlöneskuld
- Periodiseringar
- Avskrivningar
- Månads- och årsbokslut
- Behjälplig vid årsredovisning, självständig meriterande (K2)
För att lyckas i rollen krävs att du är noggrann, strukturerad och har en stark laganda. Dessutom ser vi att du har en vilja att lära dig och utvecklas och har ett starkt inre driv.
Kvalifikationer för rollen som Ordentlig och självständig redovisningsekonom
- Eftergymnasial ekonomiutbildning
- 3-4 års erfarenhet av kvalificerad redovisning
- Självständig i redovisningsprocessen
- God systemvana
- Mycket god kunskap i MS Excel
- Flytande i engelska och svenska
Vid intresse, skicka gärna ditt CV i word-format till oss på Vindex och ange ref LURE1689. Tveka inte att kontakta ansvarig rekryterare Ludwig Nilsson vid fler frågor kring rollen.
Vad vi erbjuder
Under din anställning som konsult hos Vindex får du alltid fast månadslön och omfattas av både olycksfallsförsäkring och livförsäkring.
Rekrytering redovisningsekonom Stockholm
Varje vecka rekryteras redovisningsekonomer i Stockholm av oss på Vindex. Vi är en rekryteringsbyrå som arbetar med interimslösningar och rekrytering nischat endast mot ekonomiavdelningen. Vi är specialister på tillsättningar av konsulter och kandidater inom ekonomifunktionen. Detta innebär att vi tillsätter CFO:er, ekonomichefer, controllerchefer, Business Controllers, redovisningschefer, koncernredovisningsekonomer, redovisningsekonomer samt lönespecialister. Är du intresserad av fler uppdrag/tjänster som redovisningsekonom? Kika gärna under fliken Lediga uppdrag och jobb.