Redovisningsekonom till SoftOne (TILLSATT) (TILLSATT)

En Redovisningsekonom sökes nu för rekrytering till vår kund SoftOne Group. Rekryteringsprocessen sköts av Vindex men anställning erbjuds direkt hos kund. Start sker enligt överenskommelse med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Rollen innefattar bland annat uppgifter inom kund- och leverantörsreskontra och det finns goda utvecklingsmöjligheter inom bolaget då det är ett SaaS-bolag (Software as a Service) i kraftig tillväxt. Software as a Service är den nya teknologin som baserar sig på en affärsplattform runt företagets verksamhetskritiska processer, såsom ekonomi, försäljning, logistik, projekt, tid, bemanning och lön. SoftOne Group är en nordisk koncern med dotterbolag i Sverige, Norge, Finland och på Sri Lanka och har kunder över hela Norden.

Placering: centrala Stockholm

Rollbeskrivning:

  • Leverantörs- och kundreskontra
  • Löpande bokföring
  • Hantering av bankbetalningar
  • Månatliga avstämningar
  • Delaktig i månads- och årsbokslut inklusive årsredovisningar och inkomstdeklarationer
  • Delaktig vid bolagsförvärv
  • Viss support och merförsäljning via telefon
  • Ad-hoc uppgifter inom området

I den här rollen värdesätter vi egenskaper som noggrannhet, inre driv och flexibilitet. Du är prestigelös, nyfiken, resultatorienterad, trivs i en digital och händelserik miljö med snabba beslutsvägar samt har en vilja att långsiktigt vara en del av och utvecklas tillsammans med SoftOne. Ni är totalt två personer på ekonomiavdelningen i Stockholm utöver CFO och kommer att hantera den löpande redovisningen för koncernens 5 bolag, där du kommer att ansvara för att vi tillsammans på ekonomiavdelningen som ett team levererar snabba bokslut av hög kvalitet. Vid årsbokslutet kommer du vara delaktig i konsolidering, planering av koncernbidrag, framtagning av årsredovisningar och inkomstdeklarationer. I Finland finns en redovisningsansvarig som sköter bokföringen av den finska verksamheten. SoftOne befinner sig i en spännande expansionsfas där vi växer tillsammans med våra kunder och vinner alltmer mark på marknaden samt växer genom företagsförvärv. Företaget förbereder sig även för en internationalisering. Som en del i ekonomiavdelningen blir du naturligt en viktig person som får vara med och delaktig på denna resa. För rätt person finns möjlighet att kompetensutvecklas mot framtagande av KPIer, prognos, resultatanalys m.m. Det är starkt meriterande om du är systemintresserad.

Hos SoftOne ges du möjlighet att vara med och skapa framtidens affärssystem med teknologi i framkant eftersom du får vara med på att testa och påverka produkten. På ekonomiavdelningen strävar vi efter att ”leva som vi lär” och arbetar i vårt eget ekonomisystem. 

Hos SoftOne finns stora utvecklingsmöjligheter eftersom SoftOnes verksamhet är att utveckla, supporta, konsulta inom affärssystem och det finns möjlighet att få växa mot olika inriktningar och inom det du brinner för.

Kvalifikationer:

  • Civilekonom eller motsvarande
  • 1–2 års erfarenhet av ekonomirelaterade arbetsuppgifter
  • Flytande i svenska och engelska

Om SoftOne:

Vår vision är att skapa tillväxt och lönsamhet för våra kunder genom att utveckla Nordens effektivaste affärssystem. Genom digitalisering möjliggör vi ökad konkurrenskraft, effektivitet och tillväxt och vi strävar efter långsiktiga samarbeten och att växa med kunden.

SoftOnes huvudkontor är beläget vid Sergels torg i centrala Stockholm. Här sitter du tillsammans med cirka 45 medarbetare. Koncernen har totalt strax över 60 anställda fördelat på kontor i Stockholm, Söderhamn, Göteborg och Sri Lanka.  Kontoret i Stockholm erbjuder moderna lokaler med delvis öppet kontorslandskap samt inkluderar en härlig terrass med utsikt över city. SoftOne är ett SaaS-bolag i kraftig tillväxt och beskrivs bäst som en öppen, prestigelös och digital arbetsplats med stark entreprenörsanda.

Ansökan:

Vid intresse, skicka gärna ditt CV i word-format till oss på Vindex och ange ref EARE1750. Tveka inte att kontakta ansvarig rekryterare Elisabeth Andolf Haglund vid fler frågor kring rollen.