Redovisningsekonom för långt interimsuppdrag (TILLSATT)

För ett långt konsultuppdrag till designbolag i Stockholm sökes en redovisningsekonom

För kunds räkning söker nu Vindex en redovisningsekonom för ett längre konsultuppdrag. Uppdragets längd är beräknat att pågå 14 månader för att täcka upp under föräldraledighet. Rapportering sker till redovisningschefen. Bolaget är ett designbolag som befinner sig i en period av stark tillväxt.

Placering: Stockholm

Huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Löpande bokföring
  • Månads- och årsbokslut
  • Intercompany-transaktioner
  • In- och utbetalningar
  • Kund- och leverantörsreskontra
  • Rapportering

Vi söker dig som har ca 3-5 års erfarenhet från arbete kopplat till breda redovisningsroller i internationell miljö.  Som person är du strukturerad, ambitiös och noggrann. Vidare är du självgående i ditt arbetssätt och är driven som person. För att vara aktuell för detta uppdrag som redovisningsekonom bör du uppfylla följande krav:

Kvalifikationer

  • Eftergymnasial ekonomisk utbildning såsom civilekonom eller motsvarande
  • Ca 3-5 års relevant arbetslivserfarenhet från arbete i roller kopplade till redovisning
  • Mycket goda kunskaper i Excel och övriga Office-verktyg
  • Erfarenhet av retail-bolag meriterande
  • Goda kunskaper i svenska och engelska, såväl skriftligt som muntligt

Vid intresse, sänd gärna omgående din CV i word-format till oss på Vindex. Om du har fler funderingar kring rollen eller har några andra frågor, tveka inte att kontakta Elisabeth Andolf Haglund

Vindex är en rekryteringsbyrå som arbetar med interimslösningar och rekrytering nischat endast mot ekonomiavdelningen. Vi är specialister på tillsättningar av konsulter och kandidater inom ekonomifunktionen. Detta innebär att vi tillsätter CFO:er, ekonomichefer, controllerchefer, Business Controllers, redovisningschefer, koncernredovisningsekonomer, redovisningsekonomer samt lönespecialister. Är du intresserad av fler uppdrag/tjänster som redovisningsekonom? Kika gärna under fliken Lediga uppdrag och jobb.