Vi på Vindex söker just nu en ekonomiassistent till ett interimsuppdrag för vår kunds räkning. Uppdraget startar så snart som möjligt och pågår i 3-6 månader. I rollen ansvarar du för att hantera bolagets kundreskontra och bankavstämningar.
Placering: Centrala Stockholm
Arbetsbeskrivning för rollen som Interim Ekonomiassistent med fokus på kundreskontra:
- Påminnelse- och inkassohantering
- Kreditupplysning
- Kreditvärdering av nya kunder
- Upprätta underlag och fakturor
- Skapa kreditfakturor
- Bankavstämningar
Kvalifikationer för rollen som Interim Ekonomiassistent med fokus på kundreskontra:
- Eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande
- Minst 1-2 års arbetslivserfarenhet inom ekonomi
- Goda Excel-kunskaper
- Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift
Personliga egenskaper
Vi söker dig som är flexibel och snabblärd. Förutom att du är noggrann och strukturerad engageras du också av att arbeta i ett högt tempo. Utöver det är du social med en positiv inställning!
Är det dig vi söker? Skicka gärna ditt CV i word-format till oss på Vindex och ange referensnummer SJEKASS2001. Tveka inte att kontakta ansvarig rekryterare Sara Johansson vid fler frågor kring rollen.
Som en del av processen för varje roll utförs en bakgrundskontroll på de aktuella slutkandidaterna som då kommer att informeras i förväg.
Vindex rekryterar Ekonomiassistenter
Vi är en rekryteringsbyrå som arbetar med interimslösningar och rekrytering nischat endast mot ekonomiavdelningen. Vi är specialister på tillsättningar av konsulter och kandidater inom ekonomifunktionen. Detta innebär att vi tillsätter CFO:er, ekonomichefer, controllerchefer, Business Controllers, redovisningschefer, koncernredovisningsekonomer, redovisningsekonomer samt lönespecialister. Är du intresserad av fler uppdrag/tjänster som redovisningsekonom? Kika gärna under fliken Lediga uppdrag och jobb.