Ekonomiassistent till stort bolag inom kommunikation (TILLSATT)

För ett konsultuppdrag hos vår kund i centrala Stockholm sökes nu en ekonomiassistent

Vindex söker nu för vår kunds räkning en ekonomiassistent för att täcka upp ett temporärt behov på ekonomiavdelningen. Uppdraget beräknas pågå minst 5 månader, med stor chans till förlängning för rätt person. Tillsammans med ett tio-tal andra kollegor på avdelning kommer du arbeta med fokus på kundreskontra. Rapportering sker till redovisningschefen.

Placering: Stockholm

Huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Hantering av kundsfakturering
  • Filinläsningar
  • Inkassoärenden
  • Inbetalningar
  • Enklare löpande redovisning
  • Tillhörande ad hoc-uppgifter kopplade till administration

Vi söker dig som har ett par års erfarenhet som ekonomiassistent och gärna ha arbetat i miljöer som är transaktionsintensiva. Som person är du noggrann och orädd. Därtill är du samarbetsvillig och hanterar på ett föredömligt sätt många olika kontaktytor, både internt och externt. För att vara aktuell för detta uppdrag som ekonomiassistent bör du uppfylla följande krav:

Kvalifikationer

  • Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
  • 1-3 års erfarenhet av arbete i rollen som ekonomiassistent
  • Förmåga att uttrycka sig obehindrat både muntligt och skriftligt på både svenska och engelska
  • Meriterande med erfarenhet av olika ekonomisystem

Vid intresse, sänd gärna omgående din CV i word-format till oss på Vindex. Om du har fler funderingar kring rollen, tveka inte att kontakta Josefin Jangälv

Vindex är en rekryteringsbyrå som arbetar med interimslösningar och rekrytering nischat endast mot ekonomiavdelningen. Vi är specialister på tillsättningar av konsulter och kandidater inom ekonomifunktionen. Detta innebär att vi tillsätter CFO:er, ekonomichefer, controllerchefer, Business Controllers, redovisningschefer, koncernredovisningsekonomer, redovisningsekonomer samt lönespecialister. Är du intresserad av fler uppdrag/tjänster som ekonomiassistent? Kika gärna under fliken Lediga uppdrag och jobb.