Ekonomiassistent till mediabolag (TILLSATT)

För en rekrytering till etablerat bolag inom i centrala Stockholm sökes nu en ekonomiassistent

Vindex söker nu för kunds räkning en ekonomiassistent för en rekrytering med start i juli. På ekonomi sitter totalt fem personer och rapportering sker till redovisningschefen. Rollen är relativt bred till sin natur, men huvudansvar ligger i att hantera hela leverantörskontraprocessen.

Placering: Stockholm

Huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Leverantörsreskontra
  • Stötta kundreskontra
  • Deklarationer
  • Betalningar
  • Bankavstämningar
  • Kontakt med leverantörer, kunder och interna projektledare
  • Stötta avdelningen med administrativa uppgifter
  • Avlasta redovisningsansvariga personen i dennes dagliga arbete

Vi söker dig är senior i rollen som ekonomiassistent och har jobbat i minst 5 år, gärna i internationella bolag och projektbaserat. Som person är du noggrann, strukturerad och har ett öga för detaljer. Vidare ser vi gärna att du är lösningsorienterad, är självgående och har en positiv inställning. För att vara aktuell för denna tjänst som ekonomiassistent bör du uppfylla följande krav:

Kvalifikationer

  • Relevant akademisk examen
  • Minst 5 års erfarenhet från arbete i rollen som ekonomiassistent
  • Meriterande med erfarenhet från arbete med projektredovisning
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska

Vid intresse, sänd gärna omgående din CV i word-format till oss på Vindex. Om du har fler funderingar kring rollen, tveka inte att kontakta Sofia Beijer

Vindex är en rekryteringsbyrå som arbetar med interimslösningar och rekrytering nischat endast mot ekonomiavdelningen. Vi är specialister på tillsättningar av konsulter och kandidater inom ekonomifunktionen. Detta innebär att vi tillsätter CFO:er, ekonomichefer, controllerchefer, Business Controllers, redovisningschefer, koncernredovisningsekonomer, redovisningsekonomer samt lönespecialister. Är du intresserad av fler uppdrag/tjänster som ekonomiassistent? Kika gärna under fliken Lediga uppdrag och jobb.