Ekonomiassistent till framåtsträvande transportbolag (TILLSATT)

En ekonomiassistent sökes nu för hyrrekrytering till framåtsträvande transportbolag (TILLSATT)

För kunds räkning söker Vindex nu en ekonomiassistent för hyrrekrytering. Det är initialt ett uppdrag på sex månader och därefter är tanken att du övergår i en fast roll hos kunden, givet ett bra samarbete. Start för tjänsten är omgående. Arbetsuppgifterna kommer främst ha fokus på kundreskontra och du kommer att ingå i en större ekonomiavdelning där rapportering sker till ansvarig gruppchef.

Placering: StockholAlla Jobbm

Huvudsakliga arbetsuppgifter för rollen som ekonomiassistent till framåtsträvande transportbolag

  • Påminnelsehantering
  • Inkasso
  • Inbetalningar
  • Kontakt med kunder
  • Visst administrativt arbete
  • Ad hoc-uppgifter kopplat till ovan

Nu söker vi dig som trivs i en föränderlig och expansiv miljö. Du har skinn på näsan, är kommunikativ och framåt. Därtill ser vi gärna att du är systemintresserad och har ett strukturerat och noggrant arbetssätt.

Kvalifikationer för rollen som ekonomiassistent till framåtsträvande transportbolag

  • Relevant eftergymnasial utbildning inom ekonomi
  • Minst 2-3 års erfarenhet av rollen som ekonomiassistent
  • Tidigare arbetat med liknande uppgifter
  • Goda systemkunskaper
  • Mycket goda kunskaper i engelska och svenska

Vid intresse, skicka gärna ditt CV i word-format till oss på Vindex och ange ref SBEKASS641. Tveka inte att kontakta ansvarig rekryterare Sofia Beijer vid fler frågor kring rollen.

Vindex är en rekryteringsbyrå som arbetar med interimslösningar och rekrytering nischat endast mot ekonomiavdelningen. Vi är specialister på tillsättningar av konsulter och kandidater inom ekonomifunktionen. Detta innebär att vi tillsätter CFO:er, ekonomichefer, controllerchefer, Business Controllers, redovisningschefer, koncernredovisningsekonomer, redovisningsekonomer samt lönespecialister. Är du intresserad av fler uppdrag/tjänster som redovisningsekonom? Kika gärna under fliken Lediga uppdrag och jobb.