Ekonomiassistent till e-handelsbolag

För konsultuppdrag till e-handelsbolag sökes nu en ekonomiassistent

Å kunds vägnar söker Vindex nu en ekonomiassistent för konsultuppdrag. Uppdraget förväntas starta snarast möjligt och pågår under ca nio månader. I rollen kommer du främst att fokusera på leverantörsreskontra men även stötta där det behövs. Rapportering sker till redovisningschefen.

Placering: Stockholm

Huvudsakliga arbetsuppgifter för rollen som ekonomiassistent till e-handelsbolag

  • Registrera fakturor
  • Betalningar
  • Avstämningar
  • Momshantering, både inhemsk moms och EU-moms
  • Analys av utgifter
  • Hantering av förutbetalda och upplupna kostnader
  • Övriga administrativa uppgifter

För det här uppdraget söker vi en person med ett noggrant och effektivt arbetssätt. Du trivs i en ansvarsfull roll där du får arbeta både högt och lågt. Därtill ser vi gärna att du är social och framåt samt kommunikativ.

Kvalifikationer för rollen som ekonomiassistent till e-handelsbolag

  • Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
  • Minst 1-2 års erfarenhet i rollen som ekonomiassistent
  • Tidigare arbetat med liknande arbetsuppgifter
  • Goda Excel-kunskaper
  • Flytande i engelska och svenska

Vid intresse, skicka gärna ditt CV i word-format till oss på Vindex och ange ref KJEKASS825. Tveka inte att kontakta ansvarig rekryterare Karl Josefsson vid fler frågor kring rollen.

Vad vi erbjuder

Under din anställning som konsult hos Vindex får du alltid fast månadslön och omfattas av både olycksfallsförsäkring och livförsäkring.

Vindex är en rekryteringsbyrå som arbetar med interimslösningar och rekrytering nischat endast mot ekonomiavdelningen. Vi är specialister på tillsättningar av konsulter och kandidater inom ekonomifunktionen. Detta innebär att vi tillsätter CFO:er, ekonomichefer, controllerchefer, Business Controllers, redovisningschefer, koncernredovisningsekonomer, redovisningsekonomer samt lönespecialister. Är du intresserad av fler uppdrag/tjänster som redovisningsekonom? Kika gärna under fliken Lediga uppdrag och jobb.