Ekonomiassistent till aktuellt tjänsteföretag (TILLSATT)

För interimsuppdrag till aktuellt tjänsteföretag sökes nu en ekonomiassistent (TILLSATT)

Å kunds vägnar söker Vindex nu en ekonomiassistent för interimsuppdrag. Uppdraget förväntas starta omgående och pågår under ca 3-4 månader. I rollen kommer du att arbeta brett med både kund- och leverantörsreskontra samt hantering av olika valutor.

Placering: Stockholm

Huvudsakliga arbetsuppgifter för rollen som ekonomiassistent till aktuellt tjänsteföretag

  • Kund- och leverantörsreskontra
  • Fakturering
  • Löpande bokföring
  • Hantering och uppdatering av valutor
  • Kontakt med skatteverket
  • In- och utbetalningar
  • Systemadministration
  • Förekommande ad hoc-uppgifter

Nu söker vi en framåt person som kan ta för sig och är handlingskraftig. Du har en prestigelös och positiv inställning och trivs i en roll med breda kontaktytor. Vi ser också gärna att du är detaljerad, effektiv och noggrann i ditt arbetssätt.

Kvalifikationer för rollen som ekonomiassistent till aktuellt tjänsteföretag

  • Relevant eftergymnasial utbildning inom ekonomi
  • Minst 2-3 års erfarenhet av rollen som ekonomiassistent
  • Självgående i ovan beskrivna arbetsuppgifter
  • Goda systemkunskaper
  • Van användare av Office-paketet
  • Mycket goda kunskaper i både engelska och svenska

Vid intresse, skicka gärna ditt CV i word-format till oss på Vindex och ange ref SJEKASS555. Om du har fler funderingar kring rollen, tveka inte att höra av dig till ansvarig rekryterare Sara Johansson.

Vindex är en rekryteringsbyrå som arbetar med interimslösningar och rekrytering nischat endast mot ekonomiavdelningen. Vi är specialister på tillsättningar av konsulter och kandidater inom ekonomifunktionen. Detta innebär att vi tillsätter CFO:er, ekonomichefer, controllerchefer, Business Controllers, redovisningschefer, koncernredovisningsekonomer, redovisningsekonomer samt lönespecialister. Är du intresserad av fler uppdrag/tjänster som redovisningsekonom? Kika gärna under fliken Lediga uppdrag och jobb.