För ett längre interimsuppdrag hos vår kund i Stockholm sökes nu en ekonomiassistent
För kunds räkning söker nu Vindex en ekonomiassistent för att täcka upp ett tillfälligt behov under en föräldraledighet. Uppdraget beräknas pågå 12 månader framåt, med start i september. Tillsammans med ett par andra på avdelningen arbetar ni tillsammans i en bred roll och rapportering sker till CFO.
Placering: Stockholm
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Löpande hantering av kundsfakturering
- Löpande hantering av leverantörsreskontra
- Hantering av kvittoredovisning
- Kontoavstämningar
- Stötta avdelningen med administrativa uppgifter
Vi söker dig som har hunnit arbeta ett par år som ekonomiassistent och hanterat stora fakturaflöden. Som person är du noggrann och orädd. Därtill är du samarbetsvillig och hanterar kontakt med externa partner på ett föredömligt vis. För att vara aktuell för detta uppdrag som ekonomiassistent bör du uppfylla följande krav:
Kvalifikationer
- Inneha en eftergymnasial utbildning inom ekonomi
- Har minst 2 års erfarenhet av redovisning och har goda kunskaper inom bokföring och redovisning
- Förmåga att uttrycka sig obehindrat både muntligt och skriftligt på både svenska och engelska
- Meriterande med erfarenhet av olika ekonomisystem
Vid intresse, sänd gärna omgående din CV i word-format till oss på Vindex. Om du har fler funderingar kring rollen, tveka inte att kontakta Johanna Stenmark
Vindex är en rekryteringsbyrå som arbetar med interimslösningar och rekrytering nischat endast mot ekonomiavdelningen. Vi är specialister på tillsättningar av konsulter och kandidater inom ekonomifunktionen. Detta innebär att vi tillsätter CFO:er, ekonomichefer, controllerchefer, Business Controllers, redovisningschefer, koncernredovisningsekonomer, redovisningsekonomer samt lönespecialister. Är du intresserad av fler uppdrag/tjänster som ekonomiassistent? Kika gärna under fliken Lediga uppdrag och jobb.