Vill du anta en flexibel och utvecklande roll inom lön och HR? Då har du kommit rätt! Vi på Vindex är just nu på jakt efter en Payroll Coordinator för vår kunds räkning. Uppdraget är på 50-100% och pågår i tolv månader. I rollen arbetar du med hela löneprocessen samtidigt som du stöttar kollegor i lön- och HR-relaterade frågor. I rollen arbetar du även med olika förbättringsprojekt.
Placering: Stockholm
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Stötta chefer och medarbetare i löne- och skatterelaterade frågor samt frågor inom HR
- Koordinera hela löneprocessen
- Nära samarbete med bolagets HR-team och ekonomiteam
- Säkerställa att aktuella löneregler efterlevs
- Hantera avtal och personalförmåner
Kvalifikationer och personliga egenskaper
Vi söker dig som har en lämplig utbildning och några års arbetslivserfarenhet inom lön och HR. Du har en gedigen förståelse för hela löneprocessen och god kompetens inom HR-administration. Dessutom är du systemintresserad med god kompetens inom olika lönesystem. Utöver det kommunicerar du flytande på såväl svenska som engelska, i tal och skrift.
Vi söker dig som drivs av att arbeta tvärfunktionellt med olika typer av arbetsuppgifter. Du är noggrann och strukturerad med ett genuint engagemang för ditt arbete. Du har en förmåga att identifiera prioriteringar inom ditt område samtidigt som du arbetar aktivt för att hålla uppsatta mål och deadlines!
Sök rollen idag!
Kan denna roll vara något för dig? Skicka gärna ditt CV i Word-format till oss på Vindex och ange referensnummer SALÖN2418. Tveka inte heller att kontakta ansvarig rekryterare Sara Söderlilja ([email protected], 070-171 81 93) vid fler funderingar kring rollen.
Under din anställning som konsult hos Vindex får du alltid fast månadslön och omfattas av både olycksfallsförsäkring och livförsäkring. Professionella underkonsulter fakturerar via eget bolag.
Som en del av processen för varje roll utförs en bakgrundskontroll på de aktuella slutkandidaterna som då kommer att informeras i förväg.
Om Vindex
Vi är en rekryteringsbyrå som arbetar med interimslösningar och rekrytering nischat endast mot ekonomiavdelningen. Vi är specialister på tillsättningar av konsulter och kandidater inom ekonomifunktionen. Detta innebär att vi tillsätter CFO:er, ekonomichefer, controllerchefer, Business Controllers, redovisningschefer, koncernredovisningsekonomer, redovisningsekonomer samt lönespecialister. Är du intresserad av fler uppdrag/tjänster som ekonomiassistent? Kika gärna under fliken Lediga uppdrag och jobb.