Har du flera års arbetslivserfarenhet som Ekonomiassistent och tidigare arbetat i internationella bolag? Då kan det vara dig vi söker! För vår kunds räkning söker vi nu en Ekonomiassistent. Rekryteringsprocessen sköts i sin helhet av oss på Vindex, medan anställning erbjuds direkt hos kunden.
Placering: Centrala Stockholm
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Löpande bokföring
- Fakturering
- Betalningar
- Bankavstämningar
- Balansavstämningar
- Periodiseringar
- Utläggsredovisning
Kvalifikationer och personliga egenskaper
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande och fem års arbetslivserfarenhet från liknande arbetsuppgifter i internationella bolag. Du har goda kunskaper i Excel och har du erfarenhet av Dynamics 365 Business Central är det meriterande. Dessutom kommunicerar du väl på svenska och engelska, i tal och skrift.
Som person är du noggrann, effektiv och har ett strukturerat arbetssätt. Du trivs att arbeta såväl självständigt som i grupp. Utöver det är du prestigelös med en positiv inställning!
Sök rollen idag!
Kan denna roll vara något för dig? Skicka gärna ditt CV i Word-format till oss på Vindex och ange referensnummer JHEKASS2539. Tveka inte att kontakta ansvarig rekryterare Jennifer Hietapakka ([email protected] , 073-727 96 66) vid fler frågor kring rollen.
Som en del av processen för varje roll utförs en bakgrundskontroll på de aktuella slutkandidaterna som då kommer att informeras i förväg.
Om Vindex
Vi är ett rekryteringsföretag som framförallt arbetar i Stockholm med interimslösningar och rekrytering nischat endast mot ekonomiavdelningen. Vi är specialister på tillsättningar av konsulter och kandidater inom ekonomifunktionen. Detta innebär att vi tillsätter CFO:er, ekonomichefer, controllerchefer, Business Controllers, redovisningschefer, koncernredovisningsekonomer, redovisningsekonomer samt lönespecialister. Är du intresserad av fler uppdrag/tjänster som redovisningsekonom? Kika gärna under fliken Lediga uppdrag och jobb.