Ta chansen att bli del av en byrå med högt i tak! Vi på Vindex söker nu en Redovisningskonsult för vår kunds räkning. Rekryteringsprocessen sköts av oss på Vindex, medan anställning erbjuds hos kunden. I rollen som Redovisningskonsult kommer du att ansvara för den löpande redovisningen.
Placering: Centrala Stockholm
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Löpande redovisning
- Skattedeklarationer
- Lönehantering
- Kund-och leverantörsreskontra
- Månads- och årsbokslut
- Upprättande av årsredovisning
Kvalifikationer och personliga egenskaper
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande. För att lyckas i rollen har du dessutom flera års arbetslivserfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Systemintresse och erfarenhet av olika redovisningsprogram är meriterande. Du kommunicerar väl på svenska och engelska i både tal och skrift då vår kund verkar internationellt.
Som person är du ansvarstagande och trivs i en roll som innebär mycket ansvar. Du är driven och vill ständigt utvecklas i ditt arbete. Du har dessutom ett flexibelt förhållningssätt och är en sann lagspelare.
Sök rollen idag!
Kan denna roll vara något för dig? Skicka gärna ditt CV i Word-format till oss på Vindex och ange referensnummer JGRE2531. Tveka inte att kontakta ansvarig rekryterare Jozephine-Pilgrim Linge Gimling ([email protected] , 070-985 39 63) vid fler frågor kring rollen.
Som en del av processen för varje roll utförs en bakgrundskontroll på de aktuella slutkandidaterna som då kommer att informeras i förväg.
Om Vindex
Vi är ett rekryteringsföretag som framförallt arbetar i Stockholm med interimslösningar och rekrytering nischat endast mot ekonomiavdelningen. Vi är specialister på tillsättningar av konsulter och kandidater inom ekonomifunktionen. Detta innebär att vi tillsätter CFO:er, ekonomichefer, controllerchefer, Business Controllers, redovisningschefer, koncernredovisningsekonomer, redovisningsekonomer samt lönespecialister. Är du intresserad av fler uppdrag/tjänster som redovisningsekonom? Kika gärna under fliken Lediga uppdrag och jobb.