Vill du vara med och revolutionera revisionsbranschen? Brinner du för att analysera kundupplevelser? Har du dessutom arbetslivserfarenhet inom revision och ett tekniskt intresse? Passa på att söka rollen som Head of Customer Success hos Senseworks. Rekryteringsprocessen sköts i sin helhet av oss på Vindex, medan anställning erbjuds direkt hos kunden.
Som Head of Customer Success blir du ansvarig för att bygga upp Senseworks Customer Success och Support-funktion. Du skapar processer och rutiner med stort fokus på utförande för att hitta framgångsrecept. Arbetet är inledningsvis brett. Du arbetar nära sälj, produktägare och support. Du omvandlar insikter om kunder och produkter för att prioritera Customer Success-aktiviteterna med fokus på de mest värdeskapande aktiviteterna. I den här rollen finns det även möjlighet för dig som önskar att arbeta remote.
Placering: Stockholm / Umeå / Flexibelt
Om Senseworks
I en digital miljö som utvecklas i raketfart är företag vana vid automatisering, smidiga digitala utbyten, realtidsdata och snabbt beslutsfattande. Redovisnings-, revisions- och finans-team har också fått tänka om när det kommer till hur de arbetar. Att bryta sig ur skrivbordslösningar och dra nytta av automatisering är nu givet. Trots detta har ytterst lite förändrats när det kommer till hur vi arbetar med data för att stödja ekonomisk granskning och rapportering. Faktum är att data- och analysverktyg för redovisning- och revisionsbranschen fungerar precis tvärtom. Det är hög tid att vi får tillgång till verktyg som hjälper oss att spendera mindre tid på att bläddra igenom dokument och utföra manuell inmatning och granskning. Detta så att vi istället kan lägga vår värdefulla tid på att leverera revision och rapporter av högre kvalitet för beslutsfattande.
Därför byggdes Senseworks-plattformen!
Senseworks är det enkla sättet att få mer serverat och tillrättalagt för att kapa tid och få högre kvalitet i arbetet. Senseworks uppdrag är att hjälpa revisions- och redovisningsteam att leverera bättre realtidsinsikter, snabba och pålitliga granskningar och rapporter.
Senseworks är övertygade om att:
- Realtidsdata stöttar bättre affärsresultat.
- Mindre tid bör läggas på att få data, mer tid på analys och att föra in insikter till verksamheten.
- Ekonomiska granskningar ska vara kontinuerliga, säkerställande och leverera förbättringar.
- Den finansiella rapporteringen ska vara korrekt, snabb och insiktsfull.
- Samarbete och delning ska vara enkelt och användbart.
Läs mer: https://www.senseworks.io/
Om rollen
- Kontinuerligt följa och analysera kundens behov för att hjälpa kunden med de delar de behöver för att få ut maximalt värde av produkterna.
- Följa upp med kunder och analysera aktivitet för att verifiera att kunder förstår och får ut värde av produkten och dess funktioner.
- Skapa relationer och jobba för att kunden får den stöttning som behövs och förblir nöjd.
- Identifiera framgångsrecept hos nöjda och aktiva kunder samt ta itu med kundproblem och hjälpa kunder med lösningar.
- Vara kundens ambassadör och kommunicera kundens behov internt samt berätta om de framgångar kunderna haft för att stötta marknadsteamet, säljteamet och produktutvecklingteamet.
- Ha dialog med produktutveckling om prioriteringar, kundbehov och funktioner.
- Demonstrera produkter för nya kunder samt introducera nya produkter för gamla kunder.
- Hjälpa säljteamet i dialoger med kunder om merförsäljning och förnyelser.
Din profil
Vi söker dig som brinner för kundnöjdhet och teknisk utveckling och som har minst 3-4 års arbetslivserfarenhet inom revision. Dessutom har du förståelse för den data revisorer arbetar med och för aktuella regelverk. Därtill drivs du av att anta en roll med breda kontaktytor där det ställs höga krav på din kommunikativa förmåga, på både engelska och svenska.
Som person motiveras du av att hitta de bästa lösningarna som imponerar på kunder och användare. Du har dessutom förmågan att sätta dig in i revisorernas processer och flöden, inte enbart funktioner. Dessutom engageras du av att möta människor där du bygger och upprätthåller gynnsamma relationer. Till sist drivs du av att lära dig nya saker och att kontinuerligt bidra till produktutveckling!
Sök rollen idag!
Rekryteringen sker i samarbete med Vindex. Kan denna roll vara något för dig? Skicka gärna ditt CV i Word-format till oss på Vindex och ange referensnummer SBHCS2342. Tveka inte heller att kontakta ansvarig rekryterare Sofia Beijer ([email protected], 070-955 06 57) vid fler funderingar kring rollen.